onsdag 2 november 2011

Anmäld till TEC:s ultra i april, 50 miles.

2011-10-31
Måndag
- Plugg
2011-11-01
Tisdag
Långpass i teknisk terräng, med relativt hala rötter och stenar. Efter tre långa uppehållsdagar fick jag äntligen fira eftermiddagen med löpning i 15 gradig höstvärme. Fantastiskt väder, underlag och luft. Sprang 45 minuter utmed Sörmlandsleden och sen hem igen. Mycket behaglig löpning i ungefär en timme men sista 30 blev lite jobbigare. Men jag tror jag anpassade farten ganska bra och inlöpet tog bara 90 sekunder längre en utlöpet. Underbar känsla efter passet och en (så långt) nästan perfekt dag fullbordades hemma hos en mycket speciell person.
Teknisk terräng
1.31.45
15.54 km
2011-11-02
Onsdag
Anmäld till Tec:s 50 miles-lopp i Täby som går av stapeln i mitten på april. Här ska testas gränser. Jag som aldrig sprungit längre än 22 km. Men har tränat minst 4 gånger i veckan i drygt ett år och kommer att hålla i den volymen ända fram till april. Men måste lägga in några långsammare längre pass på 3-5 mil ungefär varannan vecka för att testa hur det känns. Den stora frågan är om kroppen håller för de längderna, konditionen finns definitivt. Spännande att ha ett, som det känns, nästan ouppnåeligt mål.
Hittade ett bra träningsupplägg inför första 50 miles-loppet här Schemat på engelska från Runners world är ett 16 veckorsschema som man kan börja följa när man springer 2.5 till 3 mil på långpasset varje eller varannan helg.
Nu ska jag springa bort till mitt första Bodypump-pass. Intressant, men inte svårt att motivera sig med det nya stora målet framför sig.

2 kommentarer:

  1. Gratulerar till TEC :-) Har inte sprungit den själv men har funderat. Om det finns platser kvar när jag bestämt mig kanske vi syns...

    Frykenmo

    SvaraRadera
  2. Tack, nu börjar hårdträningen:)

    SvaraRadera