onsdag 9 november 2011

Vecka 45 och Zürich

2011-11-07
Måndag

Styrketräning (allt utom ben)
45 min

2011-11-08
Tisdag

Terränglöpning (teknisk terräng)
45 min

Erkänner lite trötthet i benen efter långpasset i söndags

2011-11-09
Onsdag

Bodypump
45 min

2011-11-10
Torsdag

- Vila (och resdag till Zurich)

2011-11-11
Fredag

Först en sväng med syster till en löparbana med styrketräningsstationer. Denna låg i utkanten av Zürichberg (nära FIFA:s huvudkontor i Zürich) Dit var det 2 km asfaltsväg från bostaden, men sen tog en fantastiskt fin miljö över. Kuperad terräng med djupa raviner och stora träd som gjorde inramningen jättefin. "Parcour"-banan (tydligen rätt vanligt i Schweiz) bestod av ca 10 stationer där hela kroppen gicks igenom. Mellan stationerna var det oftast ett par hundra meter. Vi gjorde banan på ca 40 minuter och därefter lämnade syster mig så jag fick fortsatta ensam. Jag sprang då mot toppen på Zürichberg och det var en ganska tuff lutning men miljön och den härliga känslan gjorde löpningen enkel. Sprang förbi på baksidan av Zürich Zoo och fick syn på några lamor som stirrade tillbaka. Närmare toppen så började jag springa lite som det föll sig in. Så det blev en del grusbelagda vägar, men även fin stiglöpning över rötter täckta av löv och t o m lite orientering. Tappade orienteringen rätt ordentligt men kom efter drygt 7 km ut på rätt sida av berget men alldeles för långt ner och långt bort från bostaden. Så det var bara att springa uppåt igen mellan de jättelika husen. Så efter totalt 1 timme och 35 minuter var jag "hemma" igen. Hade gärna sprungit fler gånger under helgen men det fanns annat som jag prioriterade högre.

Parcourbana (löpning och styrketräning)
41 min

Terräng (blandat teknisk terräng, orientering, grusvägar och asfalt)
55 min

2011-11-12
Lördag

Snabb promenad 35 min, drygt 320 höjdmeter

2011-11-07
Söndag

Snabb promenad 3 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar