onsdag 15 december 2010

Några mål för 2011

Måste ju börja blogga för att kunna kalla mig en bloggjoggare :) Nåja, det är ett bra sätt att hålla koll på vad man gör. Har inte förmågan att skriva såna sköna pepp-inlägg som många andra duktiga bloggare gör så det blir nog mest en slags dagbok.

Efter ungefär tre månaders uppvärmning (av fem) med Szalkais milprogram är det dags att sätta upp några mål. Jag har genomfört 12 veckor (8 veckor kvar) av klara-tjejmilen-på-50-minuter-programmet och har i dagarna bestämt mig för att Göteborgsvarvet blir första tävlingsmålet.

Springer idag milen på dryga 5 min/km-tempo. 5.30 m/km känns för mig inte som löpning mer som jogg, dock väldigt skön jogg. Pulsen vid 5.30-tempo ligger på 140. Till Gbg-varvet vill jag kunna ligga på 5 minuterstempo per kilometer. Borde kunna uppnås till snön dragit sig tillbaka i mars/april.

Ett tredje mål är att fullfölja ett ultralopp (längre än Marathon). Kan ske någongång i sommar. När jag fullföljt milprogrammet på 20 veckor i början på februari får jag ta upp lämpligt nytt program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar