lördag 1 oktober 2011

Inspringning XC Race Linköping

Åkte ner till Linköping igår men fick nöja mig med att springa det uppmärkta milspåret i stället för XC Racets bana (den hemlighålls enligt arrangörerna så att ingen ska veta vad som döljer sig bakom nästa krön). Spåret jag sprang var en vanlig lättsprungen barkbeströdd bana i skogen som XC Racet ska avgöras i. Men det var ändå skönt att få titta lite på området och lära sig vägen dit. Området ser jättefint ut och det finns potential för en trevligt sträckning.

Svängde på vägen förbi butiken Uteliv och testade några skor från Inov-8. De var alla lite för smala för mina fötter förutom Inov-8 Oroc 340 som var rymligare och riktigt sköna. Tror jag behöver ett par skor med bra fäste på isiga gator och i snö, så kanske slår jag till.


Terräng (lätt kuperat utan tekniska hinder)

50 min



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar