onsdag 12 oktober 2011

Trixig stig är roligt

Fin höstlöpning i ganska hög fart på "lunchrasten" idag. Formen har aldrig varit bättre och det är helt enkelt fantastiskt roligt att springa på de knepiga stigarna utmed Sörmlandsleden. Emellanåt lerigt, alltid hala rötter och stenar och fina höstlöv som döljer kottar och småsten gör löpningen mycket utmanande och väldigt rolig. Så fort jag kommer ut på grusvägar (väldigt få som tur är) så sjunker motivationen för löpningen och det känns som farten går ned. Vilket den naturligtvis inte gör. Det går drygt 1 min/km långsammare på denna typ av stig för mig jämfört med terrängspår, asfalt eller liknande. Men farten upplevs som högre i teknisk terräng.

Måndag

Innebandy 90 min (Upplevde jag som ett riktigt bra intervallpass och kändes därefter dagen efter)

Onsdag

Terräng

54 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar