lördag 15 oktober 2011

XC-racet avklarat

Deltog idag i ett mycket trevligt lopp i Linköping som gick i exakt samma typ av terräng som jag oftast springer i. Det var runt 100 deltagare och jag tror de flesta var nöjda med sträckningen. Jag tyckte i alla fall det var perfekt terräng, dvs mycket rötter och sten, lite lera och småhalkigt. Precis som det ska vara för att bli en utmanande löpning. Jag avverkade de två varven (på den dryga femkilometersslinga) på dryga 57 minuter, vilket jag är nöjd med. Höll dessutom nästan exakt samma fart på båda varven. Jag hade också hyfsad kontroll på pulsen och andningen hela tiden och tog ut mig lite mer än vad jag brukar göra på träning (Eftersom det var mitt första lopp ville jag se till att jag åtminstone tog mig runt).

Teknisk terräng

57 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar