fredag 8 juli 2011

7 snabba skogskilometer igår

Redan efter 100 meter så gjorde jag min löparkarriärs första rejäla kraschlandning. I ögonvrån tyckte jag mig se två ihopslingrade män 50 meter nedanför åsen som pysslade med något obestämbart. De låg på en matta i ena hörnet på en av de tre övrigt helt öde fotbollsplanerna. Så det såg väldigt märkligt och malplacerat ut. Någon tiondel senare kom jag på vad de gjorde men då var det redan för sent och jag låg raklång på stigen. Jag hade med ganska bra fart sparkat in stortån i en rot. Som tur var landade jag ganska mjukt och jag tog emot mig med höger knä, den vänstra handen och den handhållna flaskan som jag höll i höger hand. Jag skrapade upp knät lite grann och stortån är så här dagen efter lite öm och stel att böja.

Under fallet konstaterade jag att det var typ Brasse-jiu-jutsu de höll på med.

Jag fortsatte förstås löpningen trots tåsmärtan. Men det gick över efter någon kilometer. Jag höll rätt bra fart och eftersom terrängen är så teknisk så hamnade snittfarten på 5.38 min/km. Med tanke på flåset så uppskattar jag att det motsvarar ca 4.40-fart per minut vid vanlig löpning.

Terräng

7 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar