måndag 18 juli 2011

Milrekord på löparbana (barfota)

Öppnade lugnt första kilometern och fick sedan lust att utmana mitt gamla milrekord som sattes i februari på knappa 48 minuter. Jag överansträngde ju knät några veckor senare så jag har inte pressat mig speciellt hårt sen dess.

Första fem km gick på 23.07 och andra 5 på 22.43 (nytt personligt på 5 km). Så tiden blev totalt 45.50 och innebar en rejäl putsning av det gamla rekordet. Det nya rekordet sattes dock på lättsprungen löparbana utan skor.

Jag tror dock att jag har betydligt mer att ge eftersom jag inte ville riskera att överanstränga knät igen och var långtifrån slutkörd när jag kom i mål.

Så jag kan slutligen konstatera att det går att bli en hyfsad löpare mitt i livet och det på bara 10 månader.

Barfota (löparbana)

45.50
10 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar