söndag 24 juli 2011

Fin form i terrängen

Tre dagars frånvaro från löpningen måste gjort susen för formen. Upplevde det som att jag stundtals flög fram i terrängen. Snittade 5.30-tempo/km vilket är ett klart snabbare tempo än vad jag brukar hålla på denna runda. Från och med nu kallar jag den för övrigt för min "Vanliga runda". Rundan som till största delen går på Sörmlandsleden och består av småkuperad terräng med mycket rötter och sten så det är knappt ett steg som blir det andra likt.

Intensiteten var förstås högre än normalt idag utan att vara alltför ansträngande. Tror det framförallt var lusten att springa som gjorde att tempot blev så bra. Nu vet jag hur jag ska ladda för eventuella tävlingar i framtiden:) Drömmen vore att kunna hålla 5-minuterstempo på dagens milrunda eller i motsvarande terräng. Kan bli ett mål för nästa år.

Terräng

10 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar