söndag 17 juli 2011

Lugn barfotamil

Mycket annat att göra denna vecka och en liten känning av den gamla överansträngningen i knät innebar en lite lugnare vecka. Har känts helt ok faktiskt. Men helt stillasittande kan man ju inte vara så jag åkte ner till löparbanorna för att testa om knät var dåligt och i så fall hur dåligt.

Jag gick ut i mycket lugnt 5.30-tempo och tänkte hålla det tills jag fick känningar i knät. Jag kände ingenting i knät efter 10 km så jag cyklade hem och kunde konstatera att knät trolilgen inte är 100% friskt men att det i alla fall klarar av 1 mils löpning utan problem.

När jag skriver detta några timmar senare så känns det att något inte är helt ok, men så har det känts hela veckan och jag känner som sagt inte av något när jag springer. Förmodligen var det förra söndagens 1 timme och 41 minuter ute i terrängen som frestade på knät lite för mycket.

Roade mig med att räkna andetagen när jag springer i 5.30-tempo. Strax under 40 andetag per minut blev det. Och stegfrekvensen per minut ligger fortfarande på ca 180


Barfota på löparbana

10 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar