onsdag 15 juni 2011

Från ? till !

Jag fick igår tillbaka någon slags ömhet i knät på samma ställe som tidigare (Vet inte vad som orsakade det denna gång). Kändes hela dagen när jag gick igår och hela dagen idag. Så det var inte med speciellt stor optimism som jag cyklade ner till löparbanan för att springa den (med sjukgymnasten) överenskomna 7-kilometaren.

Men till min stora glädje så kände jag inte av någonting i knät under de knappa 37 minuterna jag sprang. Jag sprang dessutom på i fint 5 min/km-tempo utan att det var ett dugg jobbigt för hjärtat. Det passade utmärkt att springa dryga 7 km eftersom fotsulorna kändes ömma nästan hela tiden och speciellt i slutet blev det än obekvämare (det berodde förmodligen på att det kom lite duggregn strax innan jag sprang). Men det var mycket skönt för resten av kroppen och nästa gång kan jag öka på sträckan någon kilometer eller två och ta det lite lugnare.

Barfota

36.50 min

(+20 min uppvärmning med MTB)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar