torsdag 3 mars 2011

Fyra pannkakor och ett distansrekord

Det visade sig vara riktigt jobbigt att försöka sig på distansrekord vid 15.00 på bara en tallrik havregrynsgröt vid 6.30 i morse och sedan 4 pannkakor vid 12. Men det gick till slut även om de sista 8 km var riktigt jobbiga trots ett lugnt tempo från början.

Jag var på väg att gena hemåt efter 12 km men tänkte att det är bra mental träning för huvudet att kämpa i en hel mil (har nog aldrig kämpat så bra så länge inom någon idrott tidigare). Sista kilometern var benen helt slut och trots det sprang jag med ett stort leende. Konstigt. Var det de så kallade endorfinerna som spelade mig ett spratt?

Nästa gång jag springer över 2 mil ska jag ladda med bättre näring under dagen. Då hoppas jag att det kommer kännas bra hela vägen.

2.01.34
22.19 km
5.29 min/km
Puls 136 (75 %)

PS Även i dag soligt och 1 till 2 plusgrader i skuggan. Sköööönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar