lördag 12 mars 2011

Terränglöpning och nya skor

Nya skor, ny terräng. Tog en kort och lugn tur för att testa knät (och skorna). Knät höll och skorna var naturligtvis bra. De flesta stigar var is- och snöbelagda så jag fick oftast springa vid sidan om, vilket inte skapade några problem.

Det var en härlig känsla att trippa fram mellan rötter och blåbärsris. Känslan att ta sig fram genom skogen var fantastisk. Jag tänker tillbringa mellan 4 och 6 timmar i veckan i terrängen under våren. Terränglöpning är för mig den renaste och naturligaste löpformen och under våren, sommaren och hösten blir stigar det dominerande underlaget. Det är terränglöpning jag drömt om sen i höstas när jag började springa så det är skönt att det äntligen går att springa i skogen. Stigar börjar bara 100 meter från huset så det är lätt att ta sig ut.

35 min

Puls 137 (76 % av max)

2 kommentarer: