fredag 9 september 2011

Barfotamil på 42.10

Satte på klockan och drog iväg på det första varvet av de 25. Tog tiden med mobilen eftersom jag glömde min Garmin hemma. Ingen klocka på armen betydde att jag inte kunde/ville kolla tiden under passet så jag försökte hålla ett bra tempo där jag ändå visste att jag skulle klara hela milen. Som vanligt kändes första kilometern stel och stegisättningen klumpig.

Men när kroppen värmdes upp så satte sig tekniken och jag sprang de första 20 varven utan större ansträngning. De sista 2 kilometrarna blev dock ganska jobbiga och andhämtningen kom igång. Men jag kunde i alla fall lägga på en liten spurt sista varvet och blev nästan chockad när jag tog fram mobilen och stoppade klockan på 42 minuter och 10 sekunder. Nytt milrekord med över 2 minuter en vanlig fredag strax före middag utan speciella förberedelser.

Löparbana (Barfota)

10 000 meter

42.10


Ps Inspirerade återigen (vet dock inte hur) två ungar att springa barfota en stund idag. Det är fjärde gången det händer denna sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar