torsdag 29 september 2011

Jag vill ha mer...

Efter fem dagars förkylning antar jag att det är lämpligt att ta det lugnt i spåret och det gjorde jag också. Sprang den mer eller mindre vanliga turen som fram och tillbaka är dryga 11 km i fin skogsmiljö. Förresten var det drygt 20 grader och sol vilket inte gjorde saken sämre. Stigen är vad man skulle kunna kalla teknisk (små och stora stenar, små och stora rötter, kottar, hålor, tuvor mm om vartannat). Med andra ord är det en ren njutning att beträda marken och jag vill ha mer...

Eftersom jag sprang lugnt var det i vanlig ordning en väldigt skön tur. Det hade dessutom torkat upp sedan sist och jag blev bara blöt om skorna ett par, tre gånger. Men efter bara 15-20 sekunder så känns det som att skorna har torkat igen. Jag gillar verkligen mina New Balance 101 och funderar på om jag skulle köpa något par till att ha på lager. De kostar ju bara dryga 500 kronor och man vet ju aldrig när de slutar säljas.

Terräng

1.15 h

Nöjd löpare efter dryga 2 km


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar