onsdag 2 februari 2011

Måluppfyllelse?

Denna vecka markerar den 20:e veckan på min löparkarriär. Och målet var ju att klara milen på under 50 minuter, så nervositeten ökar. Ska jag klara det? Jag har ju 51 minuter som bästa tid hittills utan att jag blev alltför trött. Så i teorin borde jag klara det. Ska försöka ligga på en kilometertid på 4.50, så får vi se hur långt jag orkar. Jag brukar ju dessutom alltid börja med en lätt nerförslutning i ca 2 km så 4.50-tempo är ett ganska lugnt tempo med det i åtanke. När ska jag då göra rekordförsöket? Kanske lördag eller söndag, fast då är jag sugen på ett långlöp. Så det får kanske bli på fredag. Tänkte nämligen skoja till livet med ett intervallpass ikväll. Upp och ner för åsen ett antal gånger och några km uppvärmning och nervarvning på det (totalt ca 1 mil).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar