fredag 4 februari 2011

Milen under 50? Hur gick det?

I slutet på september sattes ju målet upp. Klara milen på 50 min i februari. (Hade ju inte sprungit en mil sedan tonåren då) Sköna 47.57 blev det. Så nöjd. Is, slask och grus var underlaget och dessutom kraftig blåst. Tyckte jag öppnade första 5 lite väl hårt på 24.10. Men det visade sig vara rätt fart, jag förbättrade ju faktiskt andra varvet något. Kunde säket ha pressat mig mer (jag är dålig på det) men det var ändå stundtals ganska jobbigt.

10 km
47.57
4.48 min/km
Snittpuls 156
Max 168

2 kommentarer:

  1. Stort grattis! Starkt jobbat.

    Blir det sub40 på milen under året också, tro?

    SvaraRadera
  2. Tackar.
    Nja, knappast:) Men sub45 är väl inte omöjligt till sommaren. Skyndar helst långsamt vid min ålder:)

    SvaraRadera