onsdag 10 augusti 2011

Barfotatusingar

Regnvåt löparbana är svalt och skönt att springa på. Eftersom jag bara hade 50 minuter på mig att springa så bestämde jag mig för att köra intervallträning idag. Jag upplever att intervaller ger riktigt bra effekt på konditionen och för styrkan i benen. Det är ju dock ganska ansträngande så de blir oftast bara ett pass i veckan. Dagens pass kändes dock väldigt lätt trots att jag tog ut mig ordentligt på varje 1000-metersintervall jag körde. Hann tyvärr bara med 4 stycken "tusingar" men de tog fint och det var skönt att få sträcka ut benen ordentligt.

Värmde upp i drygt 11 minuter i 5.40-tempo.
Första tusingen gick på 4.07.
Vila i knappa 3 minuter i 5.55-tempo.
Andra tusingen på 4.03.
Vila knappa 3 minuter i 5.45-tempo
Tredje tusingen på 4.14
Vila i en och halv minut i 5.40-tempo
Och så sista tusingen på 3.58.

Kunde cykla hem mycket nöjd trots ett kort pass på totalt 7.3 km med ett snittempo på 4.48 min/km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar