måndag 22 augusti 2011

Tungt i Lübeck

Gårdagens 3 öl och Cognac kändes av rejält i dag. Dessutom var det en morgonjogg som jag oftast upplever som väldigt sega i början. Men det brukar åtminstone släppa efter några kilometer. Så inte i dag. Först efter 6-7 kilometer började det kännas ok och riktigt bra i kroppen.

Alkohol är dåligt för löpningen och det är inte konstigt att jag nästan slutat dricka alkoholhaltiga drycker överhuvudtaget. Löpningen ger mig större tillfredställelse än en lätt berusning.

Men turen utmed kanalerna i vacker Lübeckmiljö var ändå fin eftersom jag anpassade tempot efter dagsformen. Dock upplevde 5.27-tempot som lika ansträngande som 4.40-tempo på bana eller 5.30-tempo i teknisk terräng!

Minimalistiskt (Aquasocks)

50 min
9.2 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar