måndag 29 augusti 2011

Sista halvan i mörker

Bestämde mig för att springa utan att titta på klockan. Jag ville helt ovetenskapligt ta reda på hur fort jag egentligen springer barfota på löparbana en helt vanlig måndag (hade spelat 9 hål golf strax innan). Tempot skulle vara skönt och något ansträngande, men inte slött. Som vanligt blev det ingen uppvärmning så första kilometern var väl inte den snabbaste. Efter 5 km blev det mörkt men det var inga problem att springa vidare. Sista kilometern drog jag på lite extra för att sträcka ut lite och den avverkades på strax under 4 minuter. Miltiden blev 46.53 och vilopulsen och andningen var normaliserad efter någon minut. Trots att det inte var allt för ansträngande att springa så känns det så här några timmar efteråt i vader och lår att jag sprang på ganska bra.

Löparbana (Barfota)

10 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar