onsdag 24 augusti 2011

Bjärehalvön och Skåneleden

Hjärnan grymt sugen på löpning i dag. Planerade för ca 15 km på asfalt och utmed Skåneleden i kustnära terräng. Men tyvärr sa kroppen nej, nej, nej. Utgick från Hällavik mitt i mellan Torekov och Båstad och sprang först ca 2.5 km ner till Hovs Hallar. Tog där Skåneleden mot Torekov och mötte på vägen får och kossor som stod och mumsade i det gröna gräset. Mycket trevligt men tyvärr fick jag aldrig något flyt i löpningen och efter 6.5 km vände jag inåt land och tog asfaltsvägarna "hem".

"Hem" är för tillfället tre dagar hos min sons kusins mamma. Kusinerna leker och stortrivs i varandras sällskap. Det lockade faktiskt mer än en tung löptur. Så efter dryga milen var löpningen över och jag avslutade som vanligt med 10 minuters stretching och inte lika vanliga 36 armhävningar och några minuters planka.

Minimalistiskt (Aquasocks)

57 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar