tisdag 16 augusti 2011

Mörkret faller på

Jag tycker verkligen det är kul att springa i Aquasocks så de åkte på av bara farten inför dagens kvällstur i den knepiga terrängen utmed Sörmlandsledan. Upptäckte ganska snabbt att fotsulorna fortfarande var lite ömma sen barfotalöpningen på sliten asfalt häromdagen (borde nog tagit 101:orna). Så jag fick helt enkelt vara extra noga med var jag satte ner fötterna för att undvika obehagliga knölar. Maximal koncentration alltså, så några allmänna funderingar fanns det inte möjlighet till i kväll. Det flöt på bra förutom att jag vid ett tillfälle missade ett steg och satte ner foten på en kotte. Kotten gjorde en liten del mitt under framfoten extremt känslig för knöligheter.

Det passade därför ganska bra att ge sig ut på en asfalterad väg som går parallellt med stigen de sista 2 kilometrarna. Dessutom började det bli mörkt så det var lite svårt att se i skogen. På asfalten hade jag ingen känning under foten och 4.30-tempo var inga problem.

Terräng (Aquasocks)

57 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar