söndag 15 maj 2011

7.5 km på tartan

Löpningen började som vanligt utan problem och jag flöt fram i hyfsad fart utan att jag behövde ta i. Andningen lugn och kontrollerad. Prattempo skulle man kunna säga. Det roliga var att jag då låg på 5 min/km-tempo så konditionen måste vara relativt god. Efter 5.5 km började jag dock känna av knät som vanligt och stannade till för att stretcha lite. Jag gav mig ut på rundan igen och kunde löpa på i 2 km till utan att känna något. Bröt så fort det onda kändes av igen men kunde ändå inte låta bli att testa på att springa baklänges. Tydligen används andra delar av knät vid baklängeslöpning så jag kände inte av någon ömhet alls men valde ändå att stanna efter ett varv för att ta mig hem för en rejäl stretching av benen.

Barfota

7.6 km
43 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar