torsdag 26 maj 2011

Mer svår terräng

En tid har det varit extra skönt att kunna fokusera tankarna på träning. Då funkar det tyvärr inte att ligga och "slököra" på grusvägar i skogen kilometer efter kilometer. Även om det är bra träning. Så för att inte riskera att tankarna vandrar iväg har jag börjat cykla på Sörmlandsleden. Det är som jag skrev i förrgår ganska krävande cykling och jag måste fokusera 100 % på stigen annars kommer vurpan direkt. Kortare sträckor får jag bära cykeln över sumpmark eller uppför någon brant backe där pedalkraften inte räcker till. Det känns som ganska bra all-round-träning där andetagen åtminstone är ganska frekventa. Får ta på mig bröstbandet och kolla hjärtslagen nästa gång.

I vintras var ju tanken att jag skulle utforska Sörmlandsleden per fot denna sommar. Nu ser det ut att bli på hjul i stället. Vilket väl ändå är ganska positivt eftersom jag hinner se mer av leden och när jag så småningom kommer att kunna springa långt igen så vet jag var jag ska springa.

Mtb

61 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar