fredag 6 maj 2011

Snabbare barfotapass

Planerar ju för ett längre pass på söndag och ville testa redan nu om knät skulle hålla för lite högre fart. Så jag sprang ner till några fotbollsplaner för lite barfotalöpning. Bena kändes väldigt pigga och starka så jag drog på i hyfsad fart första biten som går på asfalt (förvånansvärt lätt att springa på asfalt, dock är de små gruskornen som ligger lite här och lite där irriterande). Väl nere på gräsmattan matade jag på ett antal varv där jag försökte öka takten vid några tillfällen. Det flöt på bra och jag tog en liten omväg hem för att komma upp i 5 kilometer jämnt. Så det blev ett riktigt bra pass där kilometertiden faktiskt hamnade på 4.51. Inte heller några som helst känningar i knät. Dock sprang jag inte så långt så det riktiga testet blir till helgen.

5.02 km (2 km asfalt, 3 km gräs)
24.21 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar