onsdag 18 maj 2011

Härlig mil men....

...strax där innan kom den stegrande smärtan i knät tillbaka. Det började med att jag satte på mig mina lätta löparskor med ganska tunn sula och borttagna innersulor för första gången på två veckor. Ville ju testa skorna jag tänkte ha på Göteborgsvarvet. Saucony Kinvara heter de. Kändes obekvämt och konstigt så jag tog av dem efter 3 km. Jag sprang på tartan så underlaget var ju bra för barfotalöpning. Kändes med en gång bättre och jag trippade fram i 5 min/km-fart utan att det kändes jobbigt. Men tyvärr så höll det inte längre än milen och det betyder därmed att jag inte kommer att kunna fullfölja Göteborgsvarvet. Min plan på lördag är att springa så långt jag kan innan det börjar ömma. Då bryter jag. Tror ändå det kommer ge mig mycket erfarenheter inför andra lopp i framtiden.


Rehabilitering har i alla fall gått framåt för för två veckor sedan kom smärtan efter 5-6 km. När gbg-varvet är avklarat behöver jag inte känna någon stress att bli frisk till det loppet och kommer fortsätta med kortare löpningar och mycket mountainbike tills knät blir bra.

Nu är det bara ett beslut jag behöver ta. Och det är om jag ska spinga barfota eller inte? Mina vänner tycker jag är tokig, men de förstår inte hur skönt det är. Jag kommer ju max springa en mil.

Barfota

1 mil (2 km med skor)
52 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar