lördag 21 maj 2011

Kängorna på

Jag hoppas fortfarande att jag ska klara hela varvet utan knäproblem så därför kommer jag springa med "kängorna" (Saucony Kinvara).

Jag skriver kängorna trots att skorna är lättviktare som jag upplevt som riktigt sköna med en bra kontakt med marken. Så i onsdags när jag ville testa skorna inför Gbg-varvet så kändes det nästan som att ta på sig kängor. Dessutom upplevde jag att löpsteget blev sämre (men det var kanske bara inbillning). Detta berodde naturligtvis på att jag hade sprungit barfota de senaste 6 gångerna (förutom en tur i terräng med NB 101).

Jag har dock tränat alldeles för lite utan skor så jag tror inte mina fötter klarar mer än högst en mil utan. Hoppet är ju som sagt att jag ska klara varvet. Skulle uppskatta oddsen till 1 på 20 att jag klarar det. Så betta inte:)

För att få den härliga barfotakänslan så måste jag nog överge min fina 101:or och köpa ett par Five Fingers för mina framtida turer i terrängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar