lördag 21 maj 2011

Mycket väsen för ingenting

Trots att jag visste vad som väntade så är jag besviken. Klev av efter dryga milen då jag kände att jag riskerade att förvärra knäskadan. Efter 7 km började det kännas och jag saktade ner farten lite men det hjälpte föga. Det är ju faktiskt rätt värdelöst att tävla utan att kunna fullfölja. Så kul är det inte att trängas med 50 000 andra. Även om det var en härlig syn att se flera 1000 personer som sprang för välgörenhet samtidigt i vita tröjor. Vilka fina människor:)

Det var lite överraskande att det gick att springa så långa sträckor bredvid vägen. Dvs på gräs och grus vilket underlättade för mig och gjorde det lite roligare att springa. Fick nästan lite terrängkänsla emellanåt och kunde elegant trippa förbi kanska många innan jag klev av.

Avslutningsvis är det rätt fantastiskt att det samlas så många likasinnade människor samtidigt men jag tror jag föredrar mindre lopp och jag vet att jag föredrar att springa ensam.

10.6 km
55 min

6 kommentarer:

  1. Att kliva av när man som minst vill det, men som mest behöver det är ju faktiskt en sorts seger.

    Det kommer fler lopp!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det kommer fungera nästa år! Vi kanske skulle prova munkaloppet i Ystad?? Så får Anders stå för oxfile efteråt :) /Maria

    SvaraRadera
  3. Låter som en strålande idé. Jag kräver revansch för brutet lopp och missad träff :)

    SvaraRadera
  4. Tack Magnus. De orden värmer.

    SvaraRadera
  5. googlade på det och det verkar inte finnas längre. men vi ses säkert i mossby ändå :)

    SvaraRadera