fredag 15 april 2011

Skön och jobbig runda

I dag var det dags att med mountainbike testa en bit av rundturen som jag tänkt springa i sommar. Sträckan visade sig vara knappt 2 mil. Första delen (ut till golfbanan) består av en enskild väg som är ganska hoppig. Men det går att dra på rätt bra och låren får verka som stötdämpare länga sträckor. Från golfbanan går rutten utmed en fin grusväg i cirka 2 km. I Ramsjöhult vänder rundturen tillbaka till stan och normalt ska det vara fin grusväg hem därifrån. Det försiggår dock ett stort vägbygge strax utanför stan så vägen har varit avstäng en längre tid vilket medfört att vägen var väldigt guppig och ganska lerig. Dessutom slutade vägen vid vägbygget och jag fick dra cykeln genom lera några hundra meter och cyklade en kort bit på makadam. Grusvägen anslöt återigen därefter och jag fullbordade "cirkeln" ca 3km utanför stan och kunde spurta hem. Riktigt skönt pass där jag fick jobba på bra.

19.68 km
52.43 min
135 snittpuls (80 % av max)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar